Nog heeeeeeel veel nachtjes slapen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marlien Liempt - WaarBenJij.nu Nog heeeeeeel veel nachtjes slapen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marlien Liempt - WaarBenJij.nu

Nog heeeeeeel veel nachtjes slapen

Door: Marlien

Blijf op de hoogte en volg Marlien

17 December 2012 | Nederland, Nederland

17 december 2012, Maastricht

Over acht maanden vertrek ik naar Seoul. Acht maanden is lang en Seoul is ver. Maar toch: ik ga.
Ik hoef me nog niet druk te maken om tickets, verblijf, inentingen en verzekeringen, want ik heb nog geen precieze gegevens. Ik weet enkel dat ik naar Korea University ga en dat ik daar ergens eind Augustus moet beginnen.

Ik weet heel weinig van Seoul en Zuid-Korea. Ik weet dat er ooit een oorlog was, maar de meesten beelden die ik heb komen niet uit een geschiedenisboek, maar van de serie M*A*S*H. (kennen we die nog?) Daar gingen ze ook wel eens naar Seoul.

http://www.youtube.com/watch?v=SDSMm8IlR9I

Een bezoekje aan GoogleMaps heeft me al laten zien dat het er tegenwoordig heel anders uitziet. Verder is de taal moeilijk en hebben ze twee cijfersystemen (één voor geld en wiskunde, één voor het tellen van zaken en mensen).

En dat is wel zo’n beetje wat ik weet. De komende maanden dus zaak om zoveel mogelijk Koreaanse woorden te leren (talktomeinkorean.com!) en iets meer te weten te komen over de geschiedenis en cultuur van het land. Maar niet te veel: uiteindelijk wil ik de Koreanen ontmoeten en hen leren kennen zoals ze zijn.

Acht maanden is lang. Maar een heerlijke tijd om me te verheugen en voor te bereiden. Je had het waarschijnlijk al gemerkt: Ik heb er zin in!

Marlien

P.S. Het leek me stom een blog bij te houden van mijn reis en niet bij het begin te beginnen, vandaar dit vroege begin.

  • 17 December 2012 - 23:38

    Menno:

    Seoul... was daar niet ooit de Olympische Spelen???
    En fuck... moet ik nu ook gaan schrijven?
    Ik ben je vaste lezer!

  • 18 December 2012 - 00:15

    Juliette:

    Hier nog een vaste lezer. Behalve de komende 8 maanden haha. Vanaf dan, zo ongeveer. Ja Menno, jij had een half jaar geleden al aan t schrijven gegaan moeten zijn!

  • 18 December 2012 - 16:02

    Leanne:

    en hier natuurlijk de allerbelangrijkste!!! ;D

  • 18 December 2012 - 19:35

    Karen:

    Vind het nu al leuk:)

  • 13 Februari 2013 - 18:11

    GJ:

    De voorpret is ook altijd heel leuk en maak er een avontuur van.
    Ik zou zeggen: Seek your soul in seoul.
    GJ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Seoul Seoul

Studeren in Seoul

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2014

All stories must come to an end

15 Januari 2014

What are the odds?

28 December 2013

The day of the Turtle

21 December 2013

How not to spend your very last day in Korea

25 November 2013

K-style
Marlien

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 9006

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 31 December 2012

Seoul Seoul

Landen bezocht: